Staré prostory a výrobny automobilových a leteckých závodů
Společnost založili 19. června 1919 Pavel Beneš a Miroslav Hajn jako závod pro opravy a výrobu letadel. Mezi prvními výrobky, pomocí kterých získávali kapitál na další rozvoj, byly například bumerangy, kluzáky a potřeby pro modeláře. Už v roce 1920 ale vzlétlo první motorové letadlo. Ve 20. a 30. letech následovala řada vojenských i civilních letounů vlastní konstrukce. Například první sériově vyráběný stíhací dolnoplošník.
Po úvodním působení s osmi dělníky v pronajatých prostorech ve Vysočanech a později v Holešovicích se rozvíjející se společnost, už s 350 zaměstnanci, stala roku 1929 součástí koncernu Škoda a došlo k výstavbě nových vlastních provozů v Letňanech, kam se také roku 1931 definitivně přestěhovala.
Po II. světové válce byl koncern Škoda uměle rozdroben a Avia se stala samostatným podnikem.
Roku 1961 se spojila s automobilkou Praga. Do konce 20. století následovala spolupráce s dalšími automobilkami – Renault, Daewoo a Ashok Leyland.
V dubnu 2016 už nevyrábějící Avii koupila česká průmyslová skupina od indických majitelů a výrobní závody přesunula do Přelouče.
Na fotkách se podíváme do nevyužívaných nebo již likvidovaných prostor letňanského areálu. Kromě kancelářských a technických budov navštívíme i zbytky stojících hal a podnikové zdravotní středisko.
Trocha devadesátkové četby.
Lusk a na stromech jsou listy.
Spižírna.