Bývalá technická památka
Když jsem se v neděli večer dozvěděl na serveru zastarouprahu.cz o plánovaném začátku demolice, datované od pondělí 7.9.2015, uvědomil jsem si, jak málo tomuto rozsáhlému komplexu zbývá času. Pojďme se společně podívat na fotografie areálu vystavěného na konci 19. století, přeživšího obě světové války, nadále funkčního až do roku 2000 a následně demolovaného jen několik málo minut po pořízení těchto fotografií.
Na konci stránky naleznete stručné informace z historie těchto nádražních dílen v pražských Bubnech.
Byla by to téměř idylická fotografie Holešovic při vycházejícím slunci, kdyby se přes povalený plot právě k budovám nehnaly dva bagry..
Fotografie z neudržovaného, ale jinak poměrně čistého přilehlého areálu.
…Situaci u areálu sledovalo několik lidí, kterým osud nádražních budov není lhostejný.
Největší část železničního depa vybudovala v letech 1869 až 1873 společnost Státní dráhy, které již nedostačovaly prostory u Masarykova nádraží. Prostory měly kapacitu až 140 vozů a patřila k nim lakovna a pila. Opravny prošly v letech 1956 až 1958 rekonstrukcí, která umožnila úpravy většího portfolia vozů včetně elektrických jednotek, hlavně řady 451. Později se začaly dílny specializovat na opravy poštovních vozů a během roku 2000 byl provoz v dílnách ukončen úplně. (wikipedia)
Update 29.9.2015 fotografie zachycující hlavní halu a přilehlé budovy srovnané se zemí. Na snímku jsou vidět hlavní pilíře haly, že by se přeci jen nad nimi developer slitoval…?